1. Kan vakantiehuisinouddorp.nl gebruikmaken van een voucher in plaats van restitutie van de reissom in geld?
  2. Mijn rechtsbijstand verzekering geeft aan dat ik de voucher niet aan hoef te nemen. Graag wil ik dus geld terug voor mijn annulering.
  3. Ik heb mijn reis geboekt bij een andere touroperator dan vakantiehuisinouddorp.nl, krijg ik dan ook een voucher?
  4. Wat is de waarde van de voucher? En wat als ik een andere reis wil boeken die duurder/goedkoper is?
  5. Hoe lang blijft de voucher geldig?
  6. Heeft de geldigheid betrekking op de boekingsdatum of de vertrekdatum van de nieuwe reis?
  7. Is de voucher persoonsgebonden? Of mag deze ook overgedragen worden? 
  8. Wanneer ontvang ik de voucher? Hoe gaat dit in zijn werk? 
  9. Hoe ontvang ik de voucher?
  10. Ik heb een voucher ontvangen, hoe gebruik ik deze bij een boeking?
  11. Mag ik de voucher gebruiken om meerdere vakanties te boeken? Dus het bedrag spreiden over meer vakanties?
  12. Ik heb al een nieuwe boeking gemaakt, kan ik alsnog mijn voucher daarvoor gebruiken? 
  13. Kan ik meerdere vouchers voor één nieuwe boeking gebruiken?
  14. Kan ik een voucher combineren met een door mij ontvangen kortingscode?
  15. Aankomst- en vertrekdagen
  16. Wat zijn de aankomst en vertrektijden?
  17. Wat is bij de huurprijs inbegrepen?
  18. Waarom is bedlinnen verplicht?
  19. Kan ik extra’s bijboeken, zoals kindermeubilair?
  20. Tot welke leeftijd verblijven kinderen gratis?
  21. Hoe kan ik betalen?
  22. Kan ik ook een optie nemen op een accommodatie?
  23. Kan ik Wifi gebruiken in de accommodatie?
  24. Is het toegestaan om bezoekers te ontvangen?
  25. Wat zijn de huurvoorwaarden?
  26. Wordt er een borg gevraagd?
  27. Kan ik mijn reservering wijzigen?
  28. Kan ik annuleren?
  29. Ik of een medereisgenoot is ziek geworden door het Coronavirus. Valt dit onder de dekking van de annuleringsverzekering?
  30. Wij wonen in een besmet gebied omdat het Coronavirus daar heerst en mogen nu niet reizen! Valt dit onder de dekking van de annuleringsverzekering?
  31. De vakantiebestemming ligt in een met Coronavirus besmet gebied. Kunnen wij de vakantie annuleren?
  32. Ik heb mijn creditcardgegevens al doorgegeven, maar ontvang nu toch een rekening. Hoe kan dat?
  33. Zijn huisdieren toegestaan?
  34. Worden er extra kosten voor een huisdier gerekend?
  35. Ik ben iets kwijt of verloren. Waar kan ik dit melden?

FAQs over de Voucher

Kan vakantiehuisinouddorp.nl gebruikmaken van een voucher in plaats van restitutie van de reissom in geld?

Er zijn bijzondere situaties denkbaar waarin het niet redelijk is om partijen te houden aan afspraken uit een overeenkomst. Indien de omstandigheden zodanig uitzonderlijk zijn, kan dit zelfs bepalingen uit de wet opzijzetten. De coronacrisis, de onvoorziene ontwikkelingen en de impact daarvan betreffen een dergelijke uitzonderlijke situatie. Dit is ook de reden dat overheden en toezichthouders in Europa, Nederland en andere landen wereldwijd de uitgifte van een Corona-voucher steunen. De Corona-voucher is in deze crisis een tijdelijke oplossing, die een redelijk en gerechtvaardigd evenwicht biedt tussen de belangen van consumenten en reisorganisaties. 

Mijn rechtsbijstand verzekering geeft aan dat ik de voucher niet aan hoef te nemen. Graag wil ik dus geld terug voor mijn annulering.

Er zijn bijzondere situaties denkbaar waarin het niet redelijk is om partijen te houden aan afspraken uit een overeenkomst. Indien de omstandigheden zodanig uitzonderlijk zijn, kan dit zelfs bepalingen uit de wet opzijzetten. De coronacrisis, de onvoorziene ontwikkelingen en de impact daarvan betreffen een dergelijke uitzonderlijke situatie. Dit is ook de reden dat overheden en toezichthouders in Europa, Nederland en andere landen wereldwijd de uitgifte van een Corona-voucher steunen. De Corona-voucher is in deze crisis een tijdelijke oplossing, die een redelijk en gerechtvaardigd evenwicht biedt tussen de belangen van consumenten en reisorganisaties. 

Ik heb mijn reis geboekt bij een andere touroperator dan vakantiehuisinouddorp.nl, krijg ik dan ook een voucher?

Zolang u een reis hebt geboekt waarbij vakantiehuisinouddorp.nl de uitvoerende touroperator is, kunt u aanspraak maken op de voucher. vakantiehuisinouddorp.nl neemt hiervoor contact op met u. Als u een reis hebt geboekt waarbij vakanteihuisinouddorp.nl niet de uitvoerende touroperator is, dan dient u bij die touroperator na te gaan wat de mogelijkheden zijn.

Wat is de waarde van de voucher? En wat als ik een andere reis wil boeken die duurder/goedkoper is?

De waarde van de voucher is volledig gelijk aan de door u betaalde reissom. Ook de boekingskosten en eventuele gemaakte kosten voor premies voor reis- en annuleringsverzekering krijg u terug in de vorm van een voucher. De voucher is één jaar geldig na datum van afgifte. Wordt de reissom van uw nieuwe vakantie duurder? Dan betaalt u zelf het verschil bij. Wordt de nieuwe reissom goedkoper, dan blijft het restbedrag op uw voucher staan.

Hoe lang blijft de voucher geldig?

De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte.

Heeft de geldigheid betrekking op de boekingsdatum of de vertrekdatum van de nieuwe reis?

U heeft een jaar de tijd om een nieuwe reis te boeken. De nieuwe vertrekdatum mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan

Is de voucher persoonsgebonden? Of mag deze ook overgedragen worden? 

De voucher is persoonsgebonden, u mag deze niet overdragen naar iemand anders. Het is wel mogelijk om de (restant)voucher over te dragen aan een (andere) deelnemer van de oorspronkelijke boeking en onder de voorwaarde, dat dit vooraf kenbaar wordt gemaakt aan VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL. Hebt u niet rechtstreeks bij VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL geboekt maar bij een andere touroperator, neemt u dan contact op met deze touroperator om de overdracht te regelen.

Wanneer ontvang ik de voucher? Hoe gaat dit in zijn werk? 

Er zijn bijzondere situaties denkbaar waarin het niet redelijk is om partijen te houden aan afspraken uit een overeenkomst. Indien de omstandigheden zodanig uitzonderlijk zijn, kan dit zelfs bepalingen uit de wet opzijzetten. De coronacrisis, de onvoorziene ontwikkelingen en de impact daarvan betreffen een dergelijke uitzonderlijke situatie. Dit is ook de reden dat overheden en toezichthouders in Europa, Nederland en andere landen wereldwijd de uitgifte van een Corona-voucher steunen. De Corona-voucher is in deze crisis een tijdelijke oplossing, die een redelijk en gerechtvaardigd evenwicht biedt tussen de belangen van consumenten en reisorganisaties. 

Hoe ontvang ik de voucher?

Zodra uw voucher is aangemaakt vindt u deze in uw e-mail.

Ik heb een voucher ontvangen, hoe gebruik ik deze bij een boeking?

Op uw voucher staat een code met 10 karakters. Bij het maken van een nieuwe boeking op VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL.nl voert u deze code in bij de laatste stap van uw boeking, kortingscode invoeren. 
LET OP: De code is hoofdlettergevoelig en moet identiek zijn aan de code zoals op de voucher staat.

Mag ik de voucher gebruiken om meerdere vakanties te boeken? Dus het bedrag spreiden over meer vakanties?

Dit is mogelijk. Als u na de eerste boeking nog voldoende saldo op de voucher overhoudt, dan kunt u dit inzetten voor een volgende vakantie. 
 

Ik heb al een nieuwe boeking gemaakt, kan ik alsnog mijn voucher daarvoor gebruiken? 

De voucher kan gebruikt worden bij een nieuwe of al bestaande boeking. Wilt u de voucher gebruiken voor een boeking die u al gemaakt hebt? Neemt u dan contact op met het VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL
 

Kan ik meerdere vouchers voor één nieuwe boeking gebruiken?

Het is op dit moment niet mogelijk om meerdere Corona-vouchers op één boeking in te leveren.

Kan ik een voucher combineren met een door mij ontvangen kortingscode?

Het is op dit moment niet mogelijk om een voucher te combineren met een ontvangen kortingscode.

 

Overige FAQs

Aankomst- en vertrekdagen

In het voor- en naseizoen hanteren we flexibele aankomst- en vertrekdagen.
De wisseldag in het hoogseizoen vrijdag of zaterdag, afhankelijk van het type huis.
Op zondag is er geen aankomt, alleen vertrek.

Wat zijn de aankomst en vertrektijden?

U kunt uw woning betrekken vanaf 16.00 uur.  U ontvangt 2 weken voor aankomst een email met alle benodigde informatie.

Uitchecken doet u voor 10.00 uur. M.u.v. de zondag, dan mag u om 13.00 uur vertrekken.

Wat is bij de huurprijs inbegrepen?

De kosten van energie, bedlinnen, eindschoonmaak zijn in de huurprijs inbegrepen en ziet u terug op uw reserveringsoverzicht en/of factuur. Toeristenbelasting wordt apart op de factuur berekend.

Waarom is bedlinnen verplicht?

Wij streven naar kwaliteit en hygiëne. Naast dat het gemakkelijk is voor u, is het ook hygiënisch.

Kan ik extra’s bijboeken, zoals kindermeubilair?

In de meeste huizen zijn al kinderbedjes aanwezig. Mocht dit niet het geval zijn, kunt u deze altijd bij ons huren. Maar andere optionele extra’s om uw vakantie nog comfortabeler te maken.

  • Kinderbed excl. kinderbedlinnen €  10,00
  • Kinderstoel € 5,00
  • Handdoekpakket € 6,50
  • Keukenpakket € 4,50
  • Opgemaakte bedden bij aankomst € 15,00

Tot welke leeftijd verblijven kinderen gratis?

Kinderen tot 1 jaar verblijven gratis. Let op: niet in iedere woning zijn standaard kinderbedden en stoelen aanwezig, deze kunt u altijd bij ons huren.

Hoe kan ik betalen?

Betalen kan heel gemakkelijk en snel, wanneer je de boeking afrond krijg je de mogelijkheid om online een betaling te doen via verschillende betaalmethoden, u kan ook per bankoverschrijving betalen.

Kan ik ook een optie nemen op een accommodatie?

Via de zoek en boek kunt u een vrijblijvende optie nemen op een accommodatie die 5 dagen geldig is, als u de optie niet bevestigd dan vervalt de optie automatisch.

Kan ik Wifi gebruiken in de accommodatie?

In iedere accommodatie is Wifi aanwezig. Mits anders aangegeven!! Het wachtwoord vindt u in de accommodatie.

Is het toegestaan om bezoekers te ontvangen?

Uiteraard is bezoek welkom. Verblijft u in een huis waar meer personen zijn toegestaan, dan geld het aantal personen van uw boeking. Dan kunnen de bezoekers zelfs overnachten. U dient dit wel altijd vooraf te melden, hiervoor worden extra kosten in rekening gebracht zoals bedlinnen en toeristenbelasting. Mocht er bij controle geconstateerd worden dat dit niet is doorgegeven, zullen deze kosten alsnog worden verhaald. Het maximumaantal personen mag nooit overschreden worden, i.v.m. veiligheidseisen.

Wat zijn de huurvoorwaarden?

U vindt onze voorwaarden hier.

Wordt er een borg gevraagd?

Wij vragen voor een aantal accommodaties borg voor onze woningen. U ziet of er borg wordt gevraagd als u de reservering invoert in het reserveringsysteem. Indien u schade veroorzaakt, meld u ons dit direct. We zoeken dan samen naar de juiste oplossing.

Kan ik mijn reservering wijzigen?

Alles is afhankelijk van beschikbaarheid. Maar in de meeste gevallen is dit mogelijk en erg gemakkelijk te regelen. U kunt uw boeking wijzigen door contact met ons op te nemen of een email te sturen naar; Booking@ouddorpconnection.nl

Kan ik annuleren?

De boeking of reservering die u aangaat is wettelijk. Een herroepingsrecht (de zogeheten bedenkperiode) van 14 dagen, is niet van toepassing op de overeenkomsten die u sluit met Ouddorp Connection. Wij raden u sowieso aan om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Op onze diensten zijn deze voorwaarden van toepassing. Punt 5 gaat over annulering.

Ik of een medereisgenoot is ziek geworden door het Coronavirus. Valt dit onder de dekking van de annuleringsverzekering?

Ja dit is gedekt en valt onder de volgende artikelen van de voorwaarden:

6.1.1 Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van verzekerde.
6.1.2 Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van familieleden in de 1e of 2e graad of huisgenoten van verzekerde.

Het is wel zo dat u moet annuleren op advies van een arts.

Wij wonen in een besmet gebied omdat het Coronavirus daar heerst en mogen nu niet reizen! Valt dit onder de dekking van de annuleringsverzekering?

Nee dit valt niet onder de dekking van de annuleringsverzekering. De annuleringsverzekering dekt alleen met name genoemde evenementen die van persoonlijke aard zijn. Denk aan bijvoorbeeld overlijden of ziekte.

De vakantiebestemming ligt in een met Coronavirus besmet gebied. Kunnen wij de vakantie annuleren?

Dit valt niet onder de dekking van de annuleringsverzekering. De annuleringsverzekering dekt alleen met name genoemde evenementen die van persoonlijke aard zijn. Denk aan bijvoorbeeld overlijden of ziekte.

Ik heb mijn creditcardgegevens al doorgegeven, maar ontvang nu toch een rekening. Hoe kan dat?

Bij een boeking via een touroperator (Booking.com etc.) wordt om uw creditcardgegevens gevraagd. Echter betaalt u niet via een creditcard. Deze gegevens worden als garantie gevraagd. Daarom ontvangt u van ons een factuur, waarmee u een aanbetaling en/of restbetaling kan doen.

Zijn huisdieren toegestaan?

Afhankelijk van de accommodatie zijn huisdieren wel of niet toegestaan. U kunt zoeken
op Vakantiehuizen met hond. Voor accommodaties op het Noordzeepark geldt een
maximum van 2 honden per woning.

Worden er extra kosten voor een huisdier gerekend?

Ja, er worden extra kosten gerekend indien u een huisdier meeneemt, de extra kosten worden vermeld tijdens het reserveren.

Ik ben iets kwijt of verloren. Waar kan ik dit melden?

Meld direct als u iets mist via de email booking@ouddorpconnection.nl of bel ons even.

Onze Schoonmaakdienst controleert en reinigt de woning na vertrek. Gevonden zaken worden meegenomen naar de opslag en zullen maximaal 2 weken worden bewaard.